Forum - Topic

Onderwerp: Referentie script

Lorenzorisack
Topposter
Gepost op 06-07-2009 om 14:11u
Hieronder vind je een scripts gebruikt door bluewar om referenties te posten , en om deze als gebruiker toe te voegen. Deze kunnen jullie toevoegen via een vrije pagina om zo referenties toe te voegen aan je spel.

Referenties zijn aanbevelingen van je leden , op deze manier zullen nieuwe bezoekers de meningen van je leden kunnen lezen , waardoor ze misschien overtuigd zullen zijn om zich toch aan te melden.

1. Tabel

Alle goedgekeurde referenties zullen door de webmaster in een tabel geplaatst kunnen worden. Dit moet handmatig gebeuren door de webmaster. De webmaster zal zo zelf kiezen welke referenties deze toevoegt .

Hieronder ziet u een voorbeeld van een dergelijke tabel .

De code voor deze tabel is in dit geval :
Html code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
<table align=center width=100%><tr><td class=subTitle><strong>Spelernaam</strong></td><td class=subTitle><strong>Referentie</strong></td></tr><tr><td width=25% class=mainTxt><center>das_godfather</center></td><td width=60% class=mainTxt>
<center>ZoZo, prima spel, heb nu al 1 medaille gewonnen! 
Ik doe het hem niet na hoor, zo'n goed spel maken .
Wanneer komt het echte?</center>
</td></tr><tr><td width=25% class=mainTxt><center>axel6</center></td><td width=60% class=mainTxt>
<center>Echt moooi man, zo'n mooi spel, om dat te maken moet je wel een html-master zijn!</center>
</td></tr><tr><td width=25% class=mainTxt><center>janco</center></td><td width=60% class=mainTxt>
<center>Lorenzo,je bent cool en mijn supper held en dit spel is supper!
</center>
</td></tr><tr><td width=25% class=mainTxt><center>firewall</center></td><td width=60% class=mainTxt>
<center>Het spel is niet alleen top, maar lorenzorisack is het ook!!!</center>
</td>
</tr><td width=25% class=mainTxt><center>driver2</center></td><td width=60% class=mainTxt>
<center>
Man bluewar is top,  ik raad echt iedereen aan om zich aan te melden , echt vet man.</center>
</td>
</tr><td width=25% class=mainTxt><center>tijgertje</center></td><td width=60% class=mainTxt>
<center>Bluewar is echt tof ,
het wordt alsmaar meer bloediger en leuker. Het is echt het beste spel dat er is . Ook de webmasters zijn leuk , vriendelijk en actief.

Echt een aanrader!</center>
</td></tr><td width=25% class=mainTxt><center>makuxx</center></td><td width=60% class=mainTxt>
<center>Yo lorenzorisack proficiat!!!!

Je hebt het diploma gehaald:

Je voldoet aan mijn eisen!!!!
prima game ik wil het wel spelen maar ik heb ook mijn eigen game...

Ik vind het verder  een zeer leuke game en je staat best hoog in dutchleader vergeleken met mij, verder zijn er een heleboel updates dus de site is actief ...</center>
</td></tr><td width=25% class=mainTxt><center>bobbyzak</center></td><td width=60% class=mainTxt>
<center>Ik vind dit een zeer goed uitgebreid spelletje met veel opties.
Maar ik zal het meer spelen als ik meer tegen spelers kreeg, dat lijkt me veel leuker!
Verder vind ik dit een goed lopend spel.

Groetjes, bobbyzak</center>
</td>
</tr></table>

Zoals zichtbaar krijg je dus een tabel met allerhande informatie in.

Een dergelijke tabel is zeer simpel opgebouwd.

Html code:
1
<table align=center width=100%><tr><td class=subTitle><strong>Spelernaam</strong></td><td class=subTitle><strong>Referentie</strong></td></tr>

Deze code dient om de 2 bovenste rijen te realliseren , de 2 'titeltjes dus bovenaan' .

Hierna worden de reacties opgebouwd. Deze kunnen gedaan worden via volgende code. De percentages hier telkens zijn gewoonweg willekeurige invullingen en kunnen allemaal naar wens uitgewerkt worden. Volgens mij is het dan ook duidelijk dat deze dienen om de breedte in te stellen.

Html code:
1
2
<tr><td width=25% class=mainTxt><center>Naam van de speler</center></td><td width=60% class=mainTxt><center>Referentie van de speler</center></td>
</tr>

De tabel moet uiteindelijke afgesloten worden met één simpele tag
Html code:
1
</table>

2. Verzendformulier

Hieronder vindt u de code voor het verzendformulier. Via dit formulier zal u , op uw spel zelf , telkens een bericht krijgen bij het verzenden van een referentie. In dit bericht zelf zal de referentie vermeld zijn. Op deze wijze kan u telkens het bericht kopiëren en toevoegen aan de tabel. Verder hebt u ook zekerheid van de verzender van het bericht en kan u de desbetreffende persoon bedanken.

Hieronder vindt u de code voor dit formulier.

Html code:
1
2
3
4
5
<form name="form3" method="POST" action="message.php?p=new"><table width=250 align=center><td width=100>Aan:</td>        <td><input type="text" name="to" value="HIER_JE_OGM_WEBMASTER_NAAM" maxlength=15 readonly></td></tr>
    <tr><td width=100>Onderwerp:</td>    <td><input type="text" name="subject" value="Referentie" maxlength=15 readonly></td></tr>
    <tr><td width=100 valign="top">Referentie:<br><br>
    </td><td><textarea name="message" cols=40 rows=8>Typ hier jouw persoonlijke  referentie...</textarea></td></tr>
<tr><td width=100></td><td align="right"><input type="submit" name="submit" value="Verzend"></td></tr></table>

Dit script kan geplaatst worden op een andere pagina , maar kan ook gewoonweg gebeuren op eenzelfde pagina. Naargelang de keuze zal je of 1 , of 2 vrije pagina's moeten kopen.

Indien er zich fouten voor doen binnen dit scripts, gelieve te verwittigen. Ik zal in de toekomst nog af en toe scripts posten die jullie kunnen gebruiken op jullie vrije pagina's. Dit topic zelf wordt gesloten omdat hier op zich geen reacties gewenst zijn . Ik kan gecontacteerd worden via privéberichten.

Met vriendelijke groet ,
Lorenzo.

Dit topic gesloten.